کتاب «نوآفرینی»

کتاب «نوآفرینی»

🔸 سال‌ها قبل، روانشناسان کشف کردند که دو مسیر به سوی کامیابی وجود دارد: همرنگی و نوآفرینی. همرنگی به معنی دنباله‌روی از جماعت در مسیرهای معمول و حفظ وضع موجود است. نوآفرینی عبارت است از رفتن به راهی که کمتر کسی در آن قدم گذاشته است، با هدف پیشتازی در ایده‌های جدیدی که برخلاف عادت مرسوم است اما در نهایت به نتیجه بهتری می‌رسند.


🔹 نوآفرینی با خلاقیت آغاز می‌شود: ایجاد چیزی که هم نو و هم مفید باشد. مبتکران و نوآفرینان کسانی هستند که رؤیاها و تصوراتشان را به واقعیت تبدیل می‌کنند.


🔸 داشتن خلاقیت و نوآوری در راه‌اندازی هر کسب‌وکاری می‌تواند باعث ایجاد مزیت رقابتی شود. اما خیلی از ما از نوآفرینی می‌ترسیم و به خود می‌گوییم اگر ایده خوبی بود، کسی تابه حال این کار را انجام داده بود.


🔹 «نوآفرینی»، کتابی است که به بررسی روانشناسانه‌ی مباحث خلاقیت و نوآوری می‌پردازد. این کتاب به این موضوع می‌پردازد که چگونه همه‌ی ما می‌توانیم نوآفرین و مبتکر باشیم.


🔸 در این کتاب، آدام گرنت با بیان داستان‌‏ها و زدن مثال‌هایی بسیاری از باورهای رایج و ریشه‌د‏ار ذهن ما را می‌شکند. باورهایی مثل اولین نیستم پس سراغ این کسب‏‌وکار نمی‏‌روم، انجام این کار ریسک بزرگی است و باید پل‏‌های پشت سرم را خراب کنم، افراد موفق ویژگی‌‏‌هایی دارند که من ندارم یا برای من خیلی دیر شده است. این باورها ما را می‏‌ترسانند و مانع ما می‏‌شوند.


🔹 آدام گرنت، که استاد دانشکدۀ کسب‌وکار است و سال‌ها تجربه‌ی حضور در فضاهای کسب‌وکارهای نوپا را داشته است در کتاب نوآفرینی با نگاهی دقیق و روانشناسانه، این باورها و بسیاری دیگر را به صورت ریشه‌ای بررسی می‌کند.



#کتاب

#رویای_آینده_ایران


🌱 @iranfuturedream

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی